Letiště Praha, a.s.
2x Tunelová umývačka s kapacitou umývania až 120 vozidiel za hodinu

Umývacie programy
- Vysokotlakový celoobrysový oscilačný rám CALIFORNIA 4″
- Vysokotlakové umývanie kolies a prahov TOWER HP
- Aktívna pena
- Umývanie šampónom
- Umývanie kefami Gentle touch AE.XL.7
- Umývanie podvozku
- Voskovanie
- Oplach osmotickou vodou
- Dvojité sušenie CONTOUR
- Ručné chemické predumytie s automatickým dávkovaním chémie
- Ručné tlakové predumytie MCHPV
Potrebujete poradiť alebo zaslať cenovú kalkuláciu na mieru vašim potrebám?
Letisko Václava Havla v Prahe je vstupnou bránou do Českej republiky a týmto letiskom prejde ročne takmer 20 000 000 cestujúcich. Rovnako ako je pre návštevníkov samozrejmosťou prenajať si auto priamo na letisku, tak aj pre Letisko Praha je samozrejmosťou, že auto bude dokonale pripravené.
Parking C naproti Terminálu 1 (parkovisko C naproti terminálu 1) slúži ako základňa pre autopožičovne a je tu zázemie pre príjem áut a ich prípravu na ďalší prenájom. Okrem iného je k dispozícii umývacie centrum s dvoma tunelovými umývačkami, aby bolo možné umyť všetky autá, ktoré sa po prenájme vracajú. S rastúcim počtom vozidiel, ktoré prechádzajú procesom prípravy, už existujúce umývacie linky prestali vyhovovať. Umývacie linky nestíhali, navyše boli často mimo prevádzky a kvalita umývania a sušenia nebola na požadovanej úrovni.
Letisko Praha preto vypísalo výberové konanie na dodávateľa nových umývacích tunelov, ktoré by spĺňali ich požiadavky a potreby.
Požiadavky investora a základné parametre
Letisko Praha malo jasné kritériá, ktoré museli byť splnené, aby vyhovovali veľkému objemu umývaných automobilov, optimálne však bez prerušenia prevádzky a zároveň s využitím existujúcich priestorov.
- Spoľahlivosť – nová umývacia linka musí byť spoľahlivá a schopná zvládnuť denný prevádzku umývania ojazdených vozidiel.
- Vzhľadom na veľký počet vozidiel, ktoré letisko Praha denne spracováva, musí byť umývacia linka schopná rýchlo a efektívne umyť každé vozidlo.
- Kvalitné sušenie je nevyhnutné na dosiahnutie profesionálneho vzhľadu automobilov.
- Vysokotlaké umývanie spodnej časti vozidiel je dôležité na odstránenie nečistôt zo spodnej časti vozidiel.
- Ovládanie umývacích liniek musí byť čo najjednoduchšie.
- Zvýšená bezpečnosť pri vjazde vozidiel do umývacích tunelov
- Maximálne využitie existujúceho priestoru – nová technológia umývania musela byť navrhnutá tak, aby sa zmestila do existujúceho priestoru, prípadne aby stavebné úpravy boli minimálne alebo rýchle.
Riešenie a realizácia
Naši špecialisti z modrej divízie umývacích centier AutoMax Group navrhli optimálne riešenie – tunelovú umývačku Autoequip AE XL 7.21 s automatickým podávačom vozidiel.
Táto umývacia linka bola špeciálne upravená pre potreby letiska Praha. Bola upravená dĺžka dopravníka a pridaný zdvojený sušiaci rám s dynamickým sušením, aby bola zabezpečená vysoká kvalita sušenia vozidiel. Okrem toho bola umývačka vybavená rámom na oplach osmotickej vodou, aby vozidlá odchádzali maximálne pripravené na finálnu prípravu na odovzdanie. Do priestoru pred umývacím tunelom bol navrhnutý predreťaz, ktorý automaticky posunie vozidlo na hlavný dopravník v momente, keď je umývačka pripravená na ďalšie umývanie.
Technické parametre a zariadenia pre umývacie cykly
AutoMax je výhradným dodávateľom mycích liniek DEGAMA/AUTOEQUIP, ktorá vyrába portálové, tunelové a špeciálne mycie linky pre osobné, úžitkové a nákladné vozidlá.
Tunelová umývačka Autoequip AE XL 7.21 od výrobcu Degama ponúka nasledujúce technické parametre:
- dĺžka dopravníka: 17 925 mm,
- celková dĺžka technológie: 14 925 mm,
- výška umývania pre typ 21: 2 100 mm.
Konštrukcia je vyrobená z žiarovo pozinkovanej ocele, lakovaná epoxidovým procesom, štandardne v šedej farbe RAL7042. Štandardne sa dodáva s 6 stĺpmi s vonkajšími služobnými vchodmi z žiarovo pozinkovanej ocele, ktoré sú takisto lakované.
A toto zariadenie pre umývacie cykly:
- vysokotlaký celoobrysový oscilačný rám California,
- šampónovací rám s aplikáciou chemického detergentu elektrickým dávkovacím čerpadlom,
- 7 kefiek s štetinami Carlite, vertikálne kefy na posuvných nosníkoch z nerezovej ocele, horizontálna kefa,
- rám oplachu,
- rám s samosušiacim voskom s aplikáciou chemického produktu,
- záverečné oplachovanie osmoticou vodou
- obrysové horizontálne sušenie s motorizovanými fúkmi,
- bočné fixné sušenie určené pre stredné a nízke oblasti.
Tunelová umývacia linka má dvojitý vodný okruh pre použitie vody zo siete alebo recyklovanej vody.
Automatické ovládanie a bezpečnostný systém
Automatizácia hrá kľúčovú úlohu pri prevádzke moderných tunelových umývacích liniek. Systém automatického spúšťania umožňuje jednoduché sledovanie umývacieho programu. Vstupujúce vozidlo prichádza na miesto a systém rozpozná, že je pripravené na umývanie. Následne je vozidlo nataženo do hlavního dopravníku a spouští se mycí program. Po dokončení cyklu vozidlo přejede dále a myčka ví, že je hotovo.
Elektronické ovládání přes PLC a světelné semafory zajišťují plynulý a bezpečný průběh mycího procesu. Dopravník má tři rychlosti s mycí kapacitou max. 6 m za min.
Na ovládacím panelu sa nachádzajú ďalšie ovládacie prvky pre ručný výber šiestich rôznych preddefinovaných umývacích programov. Základné funkcie tohto terminálu operátora zahŕňajú programovanie umývacích programov a zobrazenie celkového počtu umytí, jednotlivých programov a alarmov. Jednoduché a efektívne ovládanie.
Časová náročnosť realizácie
Spoločnosť AutoMax mala na realizáciu dodávky celkom 4 mesiace, vrátane demontáže pôvodnej technológie a stavebných úprav.
Vzhľadom na predĺženie celkovej dĺžky umývacieho priestoru bolo okrem iného potrebné upraviť priestor pred umývacími tunelmi, čo sa ukázalo ako časovo aj stavebne veľmi náročné. Spolu so stavebnou firmou, ktorá bola veľmi flexibilná a dokázala reagovať na neočakávané prekážky, sa podarilo dodržať harmonogram realizácie.
Spolu s investorom bolo rozhodnuté o dodávke technológie v dvoch krokoch – tunel 2 bol v prevádzke počas celého trvania demolačných prác a stavebných úprav v tuneli 1. Potom bolo nutné odstaviť celé umývacie centrum na nevyhnutne dlhú dobu, aby bolo možné zbúrať a znovu vytvoriť nájazd do priestoru umývacích tunelov. Tento čas sa nám podarilo skrátiť na menej ako jeden mesiac. Prvá tunelová umývačka bola uvedená do prevádzky necelé 3 mesiace po prevzatí stavby.
V rámci stavebných úprav v priestoroch umývacieho centra boli vykonané úpravy v technických miestnostiach a dodaná nová technológia ČOV, ktorá zabezpečuje cca 80 % odpadovej vody na opätovné použitie.
Nová technológia, navrhnutá a postavená pre letisko Praha, je dokonalým riešením pre zvýšený počet vozidiel, ktoré denne prechádzajú procesom umývania.
Investícia do kvality a efektívnosti
Nové tunelové umývacie linky AE XL.7.21 predstavujú nielen investíciu do kvality umývania, ale aj do efektívnosti prevádzky. Vďaka technickým inováciám, vrátane vysokotlakých oscilačných rámov California, kefiek Carlite, záverečného oplachu osmoticou vodou a kvalitného systému sušenia, sa dosahuje optimálny výsledok v čo najkratšom čase. Vozidlá, ktoré sa pripravujú pre návštevníkov Českej republiky a zákazníkov autopožičovní, sa tak môžu prezentovať v tom najlepšom svetle.